Nuffnang2

Wednesday 27 October 2010

Perjalanan Kesabaran

Salam..
Sabar je la. Tue yg mampu aku ucap bile bnde brt yg jd dlm mase dua ari nie. Selasa ritu, 26hb Okt, aku & amer grk intrview dr Rembau dgn kete pinjam dr kwn amer. So grk2 sumenye ok je smpai la ke tmpt intrview kt pst pnyelidikan koko kt bangi. Ade dua jwtn intrview wktu tue. 1st, pen pgawai penyeldik & 2nd pen pgawai hal ehwal ekonomi. Punye la bria aku smpai print note psl lmbaga koko, tnmn koko & mcm2 lg. Calon intrview yg ade utk jwtn pen peg pnylidik ade 8 org. Jwtn ttp yg dibuke cme ade dua je. Satu ksong kt jengka, satu lg kt tawau sabah. Masuk je blik intrview, ade 3 panel. Timbalan pngarah koko, pengarah biologi & lg sorg xtaw lak jwtn ape. Maybe tlg2 je kot. 1st introduce diri. After that, diorg trus tanye pngalaman keje. Diorg xde tanye psl koko pn. Mmg pnt hafal je. Terbaek ah! Abes intrview, kitorg pn grk sbb turn amer pn da slesai. Sblm blk Rembau kitorg mkn dl kt warung trdekat. Aku lapa gile, sblm intrview xmkn pape. Lps mkn kitorg pn grk blk. Aku mntk amer kunci kete sbb aku nk drive mase blk tu. Bg la dia rehat lak. So grk la. Drive punye drive, lps je bangi kat highway aku rse cm kete makin slow. Aku gtaw amer & dia suh brenti tepi. Lps brenti tepi, tgk dpn da brasap2. Aku da rse xbest je ni. Bkk je, tgk pnutup air da ilang. Air da kering. Aku bab2 kete ni xbape taw. Tgh2 tggu2 tue amer try kol plus & kol owner kete tue. Da le kete pinjam kn. Ade gak sorg india dtg tgk2 tp amer ckp xyah la nnti kaw2 kene ketuk. Dia gtaw da kol org & india pn pegi. Pndek cite, org plus dtg tarik kete smpai simpang nilai & org mekanik dtg amek kete lak. Org plus yg suggest suh antar sne. Smai tmpt bengkel kete diorg, lps cek diorg gtaw byk rosak. Kos lbh kurang 1000 lbh, dia suh prepare 2000. Sbb da overhall. Aku da pning gak nie. Kbetulan parent owner dtg rini lak tue. Peh~ Lame gk dok situ, kitorang pn grk balik. Kete kne biar sane dlm 3,4 ari utk siap. Kitorg blk nek ktm dr stesen batang benar. Abg bengkel yg tlg antar smpai sane. Pstu amek ke sremban. Smpai sremban, jln2 kt Terminal 1 bg release srabut kt pale kitorang ni. Dlm kol 4 baru kitorg grk blk Rembau. Smpai umah, alip lak gtaw yg ayah owner nk tarik kete antar kt mlake. Amer & alip g tmn ayah owner g sne blk. Cian lak kt amer, konpem pnt gile. Hm dlm time mghrib, diorg smpai blk da. Aku tanye alip cmne, dia jwb ayah owner mntk byr sparuh2. Sparuh pn sribu la gak kn. Fobia gak weh nak nek kete pasni. Lg2 kete org. Amer ckp mmg kete tue problem byk sblm ni, time kitorang gne bnde tue jd lg plak. Reda je la. Aku gtaw amer sbr je la. Dugaan brt btul. Siyes mood pn ilang seh.

2 comments:

Yunie Husna said...

urmm..2 la..cian amir..wuwuwuwu..
dugaan kn buat kowg..
tape lah sbr k..de hikmah sume 2..
pape pn congtre pat intvw..hop kowg sume sukses hndknye..
smge dipermudahkan sglenye dlm idop..amin~ smile to be cute ! =D

koichi said...

thanx yuni.aku nih sbnrnye rse brslh gak nih.huhu
amin2 mdh2an dprkenankn doa kehendakNya amin :)