Nuffnang2

Friday 22 October 2010

Kenangan

Salam..
Ehe.. Xtaw nk start cmne. Ok td mase aku g masjid utk solat jumaat, aku terserempak dgn mat indon ngah jln kaki nk ke masjid. Dia sorg je mase tu & aku pn pelawe dia tumpang skali ngan aku. Mase on d way kitorang sembang2 la jap. Abg ni asal dari jawe tgh. Name dia Ato. Ntah btul ejaannye. Umur 27 tahun & baru 7 bln keje kt kilang dkt ngan tmn aku ni. Kontrak keje dia smpai 3 tahun. Aku tanye dia xkeje ke arini, dia jwb jumaat off. Pelik gak aku, aku ni dok slh negri ke. Slalu klo off jumaat, negri klantan, trengganu yg wat cmtu kn. Layan je la. Aku tanye lg sabtu ahad keje ke, dia jwb yea. Keje 12 jam, masuk 6 pg, blk 6 ptg. Best le dgr blk 6 ptg,kire awl gak tu. Tp tang pg tu, bleh lak nk bgn awl kn. Aku tanye lg, kwn len mane. Dia jwb kwn len g masjid nek basikal. Dia sorang je yg xde knderaan. Smpai je kt masjid, aku wat2 tanye la camne dia nk blk. Dia jwb jln kaki je. Aku pn pesan nnti blk nek skali je, lepas doa abes, tggu kat motor ek. Dia senyum je, mean paham la kot.
     Lps abes solat & doa, aku pn cpt2 le g kat moto. Mane taw abg indon tu da tggu kn. Smpai kt moto, muke dia pn aku xnmpk. Aku pn tggu je sbb aku da pesan td tggu kt situ. Tggu punye tggu, xkuar2 gak abg nih. Mane lak dia g, aku pn masuk blk masjid cbe tgk mane taw dia ngah solat sunat ke kn. Masuk tgk, dia pn xde. So aku cpt2 le start moto, gerak blk. Mane taw mase on d way jmpe blk abg td. Peh mmg btul, aku jmpe dia kt simpang xjauh dr masjid. Bukan men jln kaki kn. Abg tu nmpk aku & dia pn brenti jln kaki. Cam phm2 lak aku nk brenti amek dia kn. Klo aku wat bodo je td. Hahaha Tp xdela sekejam tu aku nk wat. So aku brenti, aku tanye nape xtunggu td. Dia senyum je, phm ke x tu da mls aku pk. Mase nk blk kitorang sembang2 lg. Dia tanye kt mane ade court badminton. Aku ckp le kt tmn tu xde court badminton, padang adela. Sbb budak2 ramai men bola kt situ ptg2. Selalunye nak men badminton kene cari court sewa. Dia tanye harge mmg aku jwb xtaw la sbb muke aku mane le mnt men badminton. Ritu men badminton mase lepak kt mlake, men ngan angah, dua ari tangan rase sengal. Peh terbaek ah. Aku ckp le nk men riadah ptg2, g pdang ke men ngn bdk2. Sbb name je bdk2, tp skill bleh thn gak la. Sembang punye sebang walaupun xsume dia ckp aku phm, smpai la kt dpn ostel indon kt tmn aku tu. Aku nk amek no tepon, riso dia xde lak. Dpt sembang2 ngan org asing cm abg tu pn ok gak. Merapatkn silaturahim. So tu kenangan aku kot. Sbb abg tu bleh dikatekn ramah la gak. Aku harap jmpe dia lg pasni :)

2 comments:

koichi said...

mdh2an cmtu. aku bkn nk cite aku bek ke ape, cume pluang cmni aku jarang dpt. mntk2 dpt jmpe lg dia psni.
hee maybe dia xnk susahkn aku. btul tu. ade gak indon yg kuat kudratnye kn. da bese camtu :))

koichi said...

btul 2 elzy. dlm Quran pna ade gtaw, akan dihitung kebaikan & keburukan walau sebesar zarah :))