Nuffnang2

Thursday 5 May 2011

medical o0 medical









Petang tadi, dalam kol dua petang aku g medical checkup. first time kot merase. lagi pun aku memang teringin nak wat sejak bile ntah, tak ingat da. tapi lame la gak dah memasang niat. sebabnye aku tak merasekan diri ini cukup sihat lagi. aku wat medical checkup kat klinik swasta saja. namenye Klinik Uma. tak jauh dari rumah aku pun. sampai je, aku tunjukkan surat yang perlu aku bagi dengan senarai ape yang perlu diperiksa. congak2 semuanya rm60 SAHAJA. berbanding hospital kerajaan yg kenakan caj rm165 lepas tengok habis surat2 aku tu. beban gila. 1st thing ujian urine. lepas tu, aku dipanggil untuk kira tinggi, berat, tahap penglihatan dan ujian rabun warna. aku ni kan jarang pakai spek. totally ok la. examiner pun tak banyak mulut. settle semua tadi, x-ray lak. aku teringin nak tengok camne resultnye. sebab mase kecik dulu aku ade penyakit asma yang boleh dikatakan teruk gak la. lepas wat x-ray, aku tunggu kat lobby balik. tengah tunggu kat lobby, baru aku perasan yang kat klinik tu semuanya perempuan. mane laki takde ke? =.= tak lame lepas tu, examiner tadi panggil then bagitaw yang kena tambah rm30 lagi untuk ujian dadah. tu dia. tadi dia gak yang check kate rm60 je. adoi tapi takpe la. asalkan tak mahal dari bayaran kat hospital kan. untuk ujian dadah, aku kena datang esok pagi. dia pesan jangan minum air kopi, coca-cola, panadol, ubat batuk (aku sebut balik sebijik2 ape dia cakap tadi ni). last untuk hari ni, aku jumpe la doktor. doktor tengok result x-ray aku, darah tinggi, pernafasan, jantung dan sewaktu dengannya. syukran Alhamdulillah semuanya sihat. harap ujian esok dipermudahkan seadanya. amin2 :)

4 comments:

sara saranghae said...

mnx awk 0k...sye pn xtau lh sye ni ada penykit ke x..huhuhu

koichi said...

mudah2an. awk kan menang lumbe lari dgn sy, mesti la sihat walafiat :)

Afiqah Anwar said...

sara okay punye :D tak puas ati pegi buat check up mcm koci ni ha. hehe

sara saranghae said...

amin...hahah...
afiq:hahah..0k^^