Nuffnang2

Monday 15 November 2010

Wah! best2. best?

Salam..
Ok skang ni aku nk cite le hari yg err xtaw la nk ckp, hari bz kot. Bz la sgt. Pg2 lg lps subuh aku g antar adik aku blk ostel dia. Kn ritu aku da ilang spek mate. Ptutnye mmg xbleh drive. Nsb spek mate lame tu ade lg. Mmg old skool punye spek. Cian dia, da lame kne sisih ni aku cari dia blk. So drive le ngn pake spek mate tue. Lps antar adek aku, mak aku pesan bli susu dutch lady kt 7E utk msk makaroni. Aku pn bli la walaupn pening2 aku nk beli. Byk sgt jns. Da beli aku pn blk. Smpai umah aku on9 jap smpai kol 10 lbh. Jap ke tue? Ade sket. Lps kol 11, aku grk le blk kg  opah aku jap. Opah aku mntk tlg amekkn ubat dia kt spital. Sblm gerak blk kg, aku kne setelkn dua bnde dl. 1st beli kerepek yg opah pesan kt umi suh aku beli. 2nd trade external ngn sorg kwn aku. Ok aku pn bli kerepek dl. Actually opah aku nk rempeyek kacang hijo. Tp aku survey xde lak, yg ade kcang tnh jep. Kol umi, tanye cmne so lyn la kcang tnh tue. & lg satu bli kuih baulu satu tupperware bsr. Total rm16.00. Tue je kot. Setel satu bnde. Ok 2nd thing aku nk trade external kt kwn aku. Dia da pgang external aku, so skang nk trade external aku yg ade kt dia ngn external aku. Eh btul ke aku taip ni? Aha mean that dua external tue aku punye le. So lyn la. Setel da. Pe lg gerak le aku kt kg. Aku drive, ttp aircond, bkk tingkap, psang earfon, dgr lagu. feveret aku kot. Da le sorang2, xde sape nk ajak sembang. So ke kg drive lbh kurang dlm stgh jam ke 45 mnt. Smpai kg, 1st thing ak wat msti korang taw kn. Msti la parking kete dl. Matikn enjin, nekkn tingkap, bkk pntu, angkat sgale brg yg ade dlm kete, tutup pntu, chow. Pastu salam opah aku. Ehe Lps opah aku bg surat utk tnjuk kt farmasi, opah aku bg le duit untuk aku blikn ikan ape2 jns skilo, gula kasa 2 bgkus, & sawi rm2.00. So gerak le aku kt spital. Amek mase dlm 20 mnt gak le. Smpai spital trus g farmasi. Nsb sket org sbb aku smpai sane dah nak dkt kol satu. Lps amek ubat, chow la blk kg aku blk. Smpai kg aku cari le kdai nk bli ikan & brg2 len td le. Jln punye jln byk kdai ikan da ttup da. Adar lg tgahari bute bkk kdai ikan kn. So dapt bli sawi ngn gule kasar je. Blk le aku ke umah opah aku. Smpai lg skali ke umah opah aku, 1st thing aku wat msti korang da taw kn. Aku nk taip pn mls da. masuk umah, ltak2 brg aku tgk tv jap. Xde cite, aku baring2 jap. Bapak pnt. Adoi Dahaga bangat. Thn je le. Pstu aku mndi dl bg segar bdn. After solat, dlm kol dua lbh aku pn mntk izin opah aku nk grk blk dl. Cian opah aku sorg2. Nsb sok da ade anak dia blk da. Nk raye qurban le katekn kn kn. So slm2 aku pn grak blk. Dlm kol 3, smpai le ke umah aku. Ehe pnt seh. Siyes pnt. Ni le knangan sy. Nk ckp manis kang ade org ckp kne kncing mnis. So kurang gule satu! Ahaha
*best gak dpt jln2. cume kwn xde jep. sok nk antar adik aku lak. Dia nk kuar ngan kwn dia kt ipoh. Trbaek habaq ladang & lautan dlm. Sok aku keje part time jd patung kfc kt jj sane. Bkn men smpai ptg tggu. Tp xpela. Bkn slalu kn :p

2 comments:

Afiqah Anwar said...

yaa~ penat bace. hahah :P

koichi said...

peh -_-"