Nuffnang2

Friday 12 November 2010

Teramat Best -_-"

Salam..
Aha blog ni aku post je. Sbbnye aku da taip kt kg smlm. Boring nk wtpe, so tulis le kt cni. Klo kt umah aku nk taip blog, kne cover2. Nnti family aku taw psl blog aku ni, naya je. Silap hb sopan je ayt aku tulis psni. Uhuh Isnin ritu aku grk blk kg. Ptg bru grk. Xnk grk pg sbb saje je. Cuace mmg bek la. Mendung dl, smpai tgh jln ujan lbt lak. Aku ni dah le bwk laptop yg da rabak tue. Da standard bleh cmpk baling anjing je. Tp sbb xde anjing merayap kt tmn aku tue, so aku smpn la smpai skang. So ujan2 aku brenti jap kt masjid. Lbh kurang 20 mnt gak nk tggu ujan brenti, tp xbrenti gak. Ceh muke tggu situ nk cool je. Padahal da pnt. Sbb aku xdok dlm msjd. Dok brdiri kt lua je. Adoi Tggu la lg 5 mnt. Ujan same je klajuan & takat air yg jatuh ke bumi. So laptop tue aku pndh ltak ke beg baju. Wire, suis, earfon, ntah pape brg letrik yg aku bwk aku bia je kt beg sendeng bahu aku. Lantak ko le nk kne ujan. Ape lg gerak le ke kg. Layan la ujan tue. Bwk la moto dgn senyuman. Masuk je area kg, aku da xrase titis2 ujan. Tgk jln lg la kering. Mak ai cni xujan lak. Sabo je le. Smpai je kg, bnde 1st aku wat, parking moto la. Aku matikn enjin, agkat brg & salam opah aku (xkn smpai trus tido lak kn). Mlm tue aku buke pose. Sbnrnye aku ni pose straight 5 ari. Tue yg abi aku ckp le. Pose ape bnde ntah, aku pn lyn je. Aku dgr opah aku ckp 9 ari lak. Da pening lak. Myb bleh wt pling kurang 5 ari kot. Sape2 ade bace blog ni taw psl pose ni, tlg gtaw pose smpena ape ek. Aiya pkai pose je. Kt kg, aku wtpe ek. Haa aku cbut serai, cabut ubi, tido, tgk cite, bakar smpah, angkat tikar yg rosak ltak kt lua, repair pagar, halau ayam ntah mane dtg, g kedai, tue je kot. Pling mncabar repair pagar le. Halaman umah blakang opah aku ade psang pagar dawai sbb xnk ayam planet mane masuk. Nnti ade la pkok2 opah yg dipatuknye makan. So keje aku repair mane2 tmpt yg brlubang, tiang ade roboh ke kn. Kt blakang tue klo brsih clear bleh thn gak. Ni da cm tongkang pch. Rumput2 pn da nek tggi. Reban aym yg da lame trbiar tue pn silap hb bnatang slain aym yg dok. Tp sbb aku ni kn slalu nmpk cool yg dibuat2 je, aku pn redah. Nyamuk xyah cite. Umi lahirkn aku mmg utk bg korang hisap drh aku. Meh le, meh meh~ (skt ati). Abes lebam2 kaki ngn tgn. Jenuh gak nk cari lopak2 yg ade kt pagar tue. Aku wt smpai dua ari. 1st tgk cm da ok, tp ptg lak ayam rilek je ade dlm. Peh jln dpn aku lg. Ade kne baling batu jap g. Nsb ayam org, xkn ayam bruang. Esoknye baru smbung cube wt elok2 sket dr sblm ni. Bria ni bwk tukul, parang, cangkul, gunting, dawai, pili air, tv. Haa pili air ngn tv tue da tipu sgt. So tebas le ape ptut, branikn le redah reban yg da xmcm reban tue. So alhamdulillah sume ok walaupun gabra abes msuk semak. Mane taw jmpe binatang yg cam cacing tue kn. Patuk aku mmg roh je la yg tulis blog psni. Ptg tue lak aku tgk ade ayam lg msuk dlm?? Aduih mane masuk lak diorang ni. So aku cube halau pelan2 ayam ni, sbb diorg msti kuar ikut jln yg diorg masuk tue kn. Sabar je le. Lastly jumpe dua lubang pagar. Mmg kecik je, tp muat gak ayam2 ni masuk. Aku pn mulekn sesi menjahit. Aku potong dawai & jahit lopak2 pagar tue. So setel da. Sok pg aku nk grk blk kuale da. Hrp psni aym xmsuk lg da. Kn kn? Aku ni jarang nk snap pic. So blog pn da cm karangan je. Ape gmbr xde. Sory eh. Ni la kenangan manis sy. Kesian trime ksh~

4 comments:

Afiqah Anwar said...

upload la gambaaa~

ape la.haha

koichi said...

yea nk cube le nnti.ko rilek je.haha

amey said...

manis. bole kene kencing manis cmnih la.. (:

koichi said...

xpe amy.da kurangkn gule sket.hee :p