Nuffnang2

Wednesday 12 January 2011

susah nak berbuat baik. betul ke?

dulu aku ingat dengan berbuat baik, mudah2an satu hari nanti orang akan balas balik. niat aku menolong pun bukan mengharapkan pembalasan sangat. cuma aku rasa perlu sekali-sekala untuk kita juga merasa kebaikan orang lain. kadang kita menolong, aku lebih mengharapkan pembalasan dengan ucapan terima kasih. kalau susah nak ungkap, sekurangnya senyumlah. aku rasa pertolongan yang tak seberapa aku bagi tu, dihargai. aku ceritakan topik ni tak bermaksud aku ni sentiasa berbuat baik dengan orang. sekadar meluahkan. aku berharap semua orang dapat belajar cara mengukir senyuman ketika bertemu dengan orang walaupun saling tidak mengenali antara satu sama lain. tak susah kan? wallahualam :)


* boleh kira dengan jari berapa orang yang akan membalas senyum kita terutama ketika ar-rahnu :|





2 comments:

diejaija said...

setuju...ngn topik ko kali nih..huhuhu

koichi said...

aha yeke? trime kasih :)